de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

donderdag 24 januari 2013

...Sneak Peek...

Hallo Allemaal,

Even iets heel anders...ben vandaag wel op mijn hobbykamer aan het rommelen/opruimen geweest...
maar mijn voet zwelt wel erg op na een paar uur niet met mijn been omhoog en ...zo klemvast in het
gips te komen zitten is geen pretje..
Maar het was wel fijn om al mijn spulletjes weer eens in mijn handen te hebben en morgen komt er weer
een dag..

Nu het andere dus...mijn dochter (ons Julia) belde me vorige week op om te vertellen, dat ze gereageerd
had op een oproep van het weekblad Margriet op Facebook..
Daar werden kandidaten gevraagd om voor http://www.haarwensen.nl/  hun lange haren (25 cm) af te staan
om voor kinderen beneden de 18 jaar haarwerken te maken...die dus op jonge leeftijd kaal zijn..
Eerst was de leeftijd van 40 tot 60 jaar, maar het mocht geen grijs haar zijn dus...de dames (5) waren
allemaal een stuk jonger...
Gisteren naar Amersfoort, de Nederlandse KappersAkademie, Marielle Bastiaansen, knipte de haren en naderhand kreeg iedereen een nieuwe coupe aangemeten..
De fotoreportage komt in de Margriet te staan, die rond Pasen verschijnt, dat duurt nog een poos..
vandaar deze Sneak Peek...
daar gaan de lange haren.....
En.. zo is het nu...geverfd. geknipt en nieuwe coupe..

Met haar staart kan weer een kind gelukkig gemaakt worden...en ze hebben nog heel veel haar nodig,
dus mocht iemand denken..dat lijkt me wel wat..

Fijne avond, liefs en groetjes Ans

57 opmerkingen:

  1. Hoi Ans,
    Nou je mag trots zijn op Julia hoor, dat ze dat voor anderen over heeft. Het duurt gruwelijk lang voordat ze weer op die lengte zijn. Wat leuk dat er zo'n actie/julp is voor jonge kinderen die kaal zijn.
    Het staat haar in ieder geval erg goed en ik vind haar nu ook veel op jou lijken, leuke foto.
    Liefs Hanny ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed en stoer dat ze dat doet! Ik ken meerdere meiden (jong en oud) die dat ook gedaan hebben.
    Ze heeft een errug leuke coupe gekregen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stoere meid die dochter van je ! Dat nieuwe kapsel staat haar ook erg goed dus spijt zal ze niet krijgen .

    Lieve groetjes Afra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ans wat fijn dat Julia dat gedaan heeft.
    Daar kunnen kinderen fijn geholpen worden.Haar nieuwe kapsel staat erg mooi.Bij deze Julia een super leuke coupe.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi gebaar! Haar nieuwe kapsel vind ik wel heel mooi geworden, hip, jong en modern!!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ans, wat een geweldige dochter heb je om zoiets te doen!!! Groetjes ELvira

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gebaar van je dochter. Maar het korte kopje staat haar zeer goed. Het is speels en jeugdig. Doe jij het verder wat rustig aan met je voet, want kom je eindelijk in je kamer en ga je opruimen. Ik zou me na zo'n lange tijd met iets anders bezig houden. Maar goed dat we allemaal verschillen.
    Groetjes

    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie net dat jij bij mij reageert, dezelfde tijd als ik hier bij jou. Grappig.
    Groetjes

    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van Julia dat ze met z'on goed doel mee doet. ze maakt hierbij inderdaad één of meer kinderen blij. Julia had ook wel een mooie bos haar. Maar haar nieuwe kapsel staat haar geweldig. En ook leuk dat ze in margriet komt. Je dochter is een toppertje.
    Gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeempie Ans....wat dapper van je dochter. Geweldig van haar hoor. Het korte haar staat haar prachtig.
    Kalmpiesan meis met je pootje.
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ans, wat een super aktie van Margriet en je dochter en dat voor het goede doel, geweldig hoor, het staat haar ook nog eens erg goed, groetjes en doe je rustig aan met dat pootje van je? Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ans

    Wat een kanjer is jou dochter dat ze dit doet, en haar nieuwe coupe ziet er goed uit hoor.
    Een dochter waar je supertrots op bent.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed dat je dochter dat heeft gedaan. super. En dat kortere haar staat haar ook heel goed.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ans wat goed van je dochter.
    En dat korte haar staat super leuk.
    Doe rustig aan hé met de voet.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Morgen Ans ,
    Wat een leuke dochter heb jullie , en dat ze dit voor het goede doel doet , toppie hoor ,pittig kapsel zo.
    Kalm an met je pootje ;)

    Groetjess Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk voor je dochter....en ze doet er goed werk mee!
    Hoe gaat het verder met je......het begint weer te kriebelen zeker om weer wat te gaan doen! Fijn weekend ......groetjes,

    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n enorm goed doel dat Julia dit gedaan heeft en dan ook nog in de margriet te komen staan.
    En nu heeft ze een leuk pittig koppie.
    Doe nou rustig aan met je voet en niet te lang staan hoor. Fijn weekeinde engroetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super hoor !!!!
    Dat er maar véél meer mogen volgen zodat ieder kind die het nodig heeft een pruik kan krijgen van de St. Haarwensen.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit zijn mooie gebaren.
    Mijn 2 dochtertje hebben pas hun staat ook behoorlijk laten kortwieken voor dit zelfde doel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ans wat super dat ze dat gedaan heeft.
    Ik vind haar nieuwe coupe wel heel erg leuk en vlot staan.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou da`s toch een mooie actie supertof dat jouw dochter en natuurlijk vele andere eraan mee hebben gedaan.
    En doe rustig aan met je voetje anders duurt het misschien allemaal veel langer(maar ja ik heb natuurlijk makkelijk schrijven he?)
    Een fijne dag
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohw,wat goed van je dochter! Super gebaar. Haar nieuwe coupe staat haar leuk. Helaas heb ik geen lang haar.
    Denk goed aan je zelf!
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een goeie daad heel leuk
    en lekker rustig aan doen hoor

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat stoer van je dochter! De nieuwe coupe staat haar mooi! Mijn haar moet dan eerst nog heel hard groeien wil ik mee doen ;-).
    vervelend dat je nog niet aan de slag kunt op je hobbykamer, wat zullen je handen kriebelen bij al je spullen! Sterkte met wachten! Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. na lange tijd weer eens op blogland
    heb het ganse verhaal van jouw voetoperatie gelezen en hoop dat ondertussen alles goed hersteld is.

    mooi haarkapsel ook toruwens!!

    groetjes
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Ans,
    ik vind dit helemaal super dat ze haar haar heeft afgestaan! En haar nieuwe coupe staat heel leuk!
    Ik heb dit al eens gelezen op het blog van Marjan, die haar dochters staan ook hun haar af. Ik vind het een geweldige stichting. Ik heb jammer genoeg kort haar, anders gaf ik het ook af voor zo'n goed doel!
    Doe je wel voorzichtig met je voet!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Ans

    Wat knap van je dochter ze heeft zo te zien prachtig dik haar en ze hebben het wel heel mooi geknipt dit staat ook heel mooi .
    Sterkte nog met je gipsen voet .

    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zozo, dat ziet er best heftig uit de schaar in dat mooie lange haar! Maar het is voor een goed doel en het groeit vanzelf weer. Het nieuwe kapsel staat haar trouwens erg leuk. Knap hoor. Mijn dochter heeft ook heel lang haar, maar daar is ze zo trots op dat er echt geen schaar in mag. Ze is pas 13, dus dan vind je vooral jezelf heel belangrijk!( haha)
    Sterkte met je voet, ga maar goed omhoog zitten hoor, anders krijg je een veel te dik pootje!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ontzettend lief van je dochter zeg. Leuk dat ze ook in de margriet komt te staan. Hint je tegen die tijd nog een keer als hij in de winkel ligt? Doe je zelf wel rustig aan met je voetje? Ook op je hobbykamer kan hij op een krukje he Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wat lief van je dochter en super leuk dat ze in de magriet komt te staan! Ook een leuk kapsel heeft ze gekregen. Mijn dochter is ook aan het 'haar sparen' geweest. Volgende week gaan ze ook eraf voor hetzelfde doel! Ik vind het zo goed en sociaal van iedereen die dit wil doen. Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat geweldig van je dochter, dit is iets om als moeder ook heel trots op te zijn en het korte koppie staat haar ook geweldig. Doe rustig aan met je voet Ans, Keulen en Rome zijn ook niet op één dag gebouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, wat super stoer van je dochter en wat staat die korte coupe haar ook geweldig goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Ans,

    Wat een prachtig iets van je dochter dat ze dat doet en het korte koppie staat erg leuk.
    En voor zulke kinderen wil je toch alles doen.

    Wat jou gezondheid aangaat, doe maar rustig aan hoor!!!
    Je kunt beter een week langer over je herstel doen, dan dat het niet goed gaat.

    Alvast een heel fijn weekend,

    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Julia super mooi en een ander super blij, leuker kan toch niet??
    Doe je rustig aan met je voet Ans, probeer hem ook in je hobbykamer omhoog te leggen......dan maar een beetje schuin op de stoel gaan zitten !!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel erg bijzonder dat je dochter haar haar af heeft geknipt voor een heel goed doel en het nieuwe model staat haar ook goed.Hiermee heeft ze iemand heel blij gemaakt.Doe rustig aan met je voet vervelend dat het dik wordt maar het is een teken dat de voet nog niet zolang belast kan worden.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige daad van je dochter Ans!! Ik weet als geen ander hoe mooi het is dat er haarwerken zijn! Het ontroert me gewoon...

    Wat je voet betreft, doe er alsjeblieft voorzichtig mee!! Je been geeft zelf aan dat het niet kan, dus niet doen Ans, anders ben je straks nog veel verder van huis!!

    Lieve groetjes
    Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super van haar hoor is echt een grote lok vanaf..slik!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat ontzettend knap van je dochter om haar haar af te staan aan zo´n goed doel.
    Doe maar rustig aan met je voet Ans. Ook je been omhoog als je gaat freubelen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat kun jij trots zijn op je dochter!!! Super!!! En deze coupe staat haar ook nog eens geweldig!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat goed van Julia...ben maar trots op haar!
    Een prachtig doel is dit.
    En ook deze coupe staat haar geweldig.
    En Ans rustig aan hè anders zit je nog langer.
    Fijn weekend,liefs Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. wat knap gedaan ! mooi resultaat ook trouwens ! onze dochter heeft deze week ook haar haren laten knippen, waren ook erg lang, maar ik denk niet dat de kapper er iets mee gedaan heeft, jammer, denk ik dan...
    nog veel beterschap en jawel hoor, op een dag komt het weer, dat het allemaal begint te kriebelen en je toch een kaartje door je vingers krijgt, neem je tijd !
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een mooi initiatief, je maakt er weer ééntje gelukkig mee.
    En eerlijk, ik vind deze coupe haar veel beter staan. Een erg leuk kapsel hoor.
    Voetje regelmatig ophoog Ans, anders gaat die zwellen.
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Een heel mooi gebaar van je dochter Ans, en deze nieuwe coupe staat haar heel goed!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een mooie geste om op deze manier iets voor je medemens te doen. Ik zie allerlei prachtige initiatieven om me heen ontstaan, geweldig! Maak je dochter maar een dik compliment, niet allen vanwege haar daad, maar ook vanwege haar prachtige nieuwe uiterlijk! Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat bijzonder lief van je dochter om dit te doen!!! Het is enorm te waarderen dat ze dit voor een ander over heeft, respect daarvoor. Overigens staat de nieuw coupe haar GEWELDIG!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de koning te rijk was in je hobbykamer maar pas je wel een beetje op je voetje??
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat gaaf dat je dochter dit op deze manier heeft kunnen doen! Er zullen vast nog meer mooie foto's gemaakt zijn. Sterkte met je voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw zeg....het idee alleen al vind ik zo mooi!! En de korte coupe staat haar trouwens fantastisch!!
    Kalm aan, he Ans, met je voet!

    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat lief van je dochter! Het korte haar staat haar ook erg goed.
    Sterkte met je voet.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat ontzettend lief van je dochter en wat een knappe dochter Ans!! Respect!! Hopelijk heb je vandaag toch wat kunnen freubelen......Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi hoi Ans,
    wat een leuk gebaar van je dochter!
    Heel goed!!!!
    Per slot van rekening groeit het haar wel weer aan nietwaar!
    Fijn dat het met jou weer een stapje beter gaat, elke dag vooruit moet je maar denken!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Mooi gebaar, geweldig toch dat mensen, waaronder jouw dochter, dit doen. Ik zou graag lang haar willen hebben, helaas heb ik geen goede genen voor lang haar ;-(. Anders had ik vast en zeker meegedaan.

    Groetjes Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik zag net je opmerking op mijn blog, dank je wel!
    Wat een goed initiatief is dit en wat goed van je dochter! Haar dikke lange haar is erg geschikt voor een pruik. En de nieuwe coup staat haar super.
    Sterkte trouwens met je voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Echt een super goed iniatief en ik vindt het keigoed van je dochter!!! Haar nieuwe kapsel staat haar heel goed. Lekker pittig!!
    Fijn weekend!

    Liefs Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat lief dat ze dat gedaan heeft, een super dochter!
    Fijn weekend, doe rustig aan met je "pootje"( voet)lief bedoelt
    Tineke
    bollies53.blogspot.kom

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Ans, even antwoord op je vraag of dat embossing enamel verhit moet worden... Het werkt heel eenvoudig hoor. Je strooit wat van dat spul (NIET te veel) op de bovenkant en je moet het aan de onderkant verhitten!
    Ik vind het echt een aanrader!

    En wat super van je dochter om haar mooie staart af te staan voor dit goede doel, maar de korte coupe staat ook heel leuk!!

    En jij verder beterschap en succes straks met de revalidatie! Ik heb natuurlijk ook nog even verder gekeken en gelezen dus je hebt er weer een nieuwe volger bij :)
    groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Lieve Ans,
    Jammer, dat je pootje zo dik wordt na een poosje niet onhoog geweest t ezijn! Ja, dat klem zitten doet erg pijn! Akelig gevoel, he?
    Ik herken het van het vorig jaar: had toen mijn pols gebroken op 4 plaatsen!!! Weet er dus nog alles van!!!
    Wat een geweldige geste van je dochter om haar haar af te staan voor zo'n goed doel!!!! Echt! Super!!!
    He, meis...Ik kan weer foto's bloggen!!! Hoera!! Ben dus direct maar begonnen! As woensdag opname en dan donderdag drie operaties in een klap! Dus....ben even een tijd in het ziekenhuis, maar gelukkgi houden de mannen de boel hier wel draaiende!!
    Sterkte en beterschap, liefs, Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat ontzettend goed van haar om een kind te helpen, ik neem me petje voor haar af......en Ans je staat in de TOP3 bij Hh-blog bij plony, gefeliciteerd hoor.
    liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen